Tot pot ser un joc, no hi ha excusa per
avorrir-se i la imaginació es torna una eina imprescindible per divertir-se.
Des de l'àrea de Tecnologia hem volgut dissenyar un joc de taula amb coses que
teníem a casa per ser llançades a les escombraries. Qui ens podia dir que
moltes coses que podem reciclar tornen a tenir vida i un valor afegit. Aquesta
ha estat la nostra oportunitat de jugar i sobretot d'aprender.
divendres, 3 de març del 2017
dimecres, 1 de febrer del 2017
SORTIDA A SITGES
Avui, 24 de gener,
l’alumnat de 1r de l’ESO ens hem desplaçat a Sitges en autocar, per visitar el Centre
d’Estudis del Mar, on hem realitzat tres activitats relacionades amb
els animals marins de la zona i el seu entorn
Paula
Felices
Activitat a la platja
Hem anat a la platja
i hem recollit alguns éssers vius i d’altres ja morts com crancs , petxines o estrelles
i hem descobert fets curiosos sobre els animals de mar. A més, el monitor ens ha dit que seria bo que
recollíssim part de la brossa que anàvem trobant; així que la platja ha quedat més neta quan
nosaltres hem marxat.
Judith
Albarracín
Vídeo
Hem vist un vídeo molt
interessant i hem après que...
Al Nècton hi viu una gran diversitat d’espècies que fan molts
quilòmetres buscant aliment, com taurons i peixos.
El Plàncton té poca esperança de vida.
Al Bentos hi ha els éssers que són al costat de les roques i el sòl.
La Zonació és la part de les oques que mulla l’aigua.
(...)
La Posidònia oceànica viu en llocs sorrencs
ben il.luminats. La seva funció és
formar microhàbitats. La contaminació, les àncores dels vaixells i la
construcció de ports fan desaparèixer la posidònia.
Gerard
Illàzquez i Carles González
Quan hem acabat, hem dinat en un parc proper
al recinte en què hem fet les activitats.
Els professors deixat una franja horària prou extensa per a
l’esbarjo. Finalment hem tornat a
l’escola, puntuals, amb l’autocar.
Paula Felices
dilluns, 30 de gener del 2017
VISITA AL COSMOCAIXA
El passat 16 de desembre els alumnes de 1r d'ESO van visitar el museu de Cosmocaixa en una sortida organitzada des de l'àrea de Ciències Experimentals. L'objectiu de la mateixa era complementar els continguts treballats a classe des d'una vessant més pràctica, ja que el museu és un espai viu que permet als alumnes veure, tocar, olorar... és a dir submergir-se en la ciència en directe. Amb aquesta idea, van poder seguir el taller " Sortir de l'aigua" on es podia apreciar les adaptacions dels organismes en la seva colonització del medi terrestre; van poder explorar lliurement la sala d'Exposició Permanent amb totes les seves activitats variades i finalment van visitar el Bosc Inundat com a exemple d'ecosistema.
Aquí teniu alguna de les coses que els nens/es van aprendre.
LA SELVA AMAZÒNICA
L'ECOSISTEMA
La
selva Amazònica, en anglès Rainforest. Séstén fins a 4 milions de km2. Es troba dins dels següents països : Perú, Brasil, Colòmbia, Equador, Guaianes, Veneçuela i Guinea Equatorial. La
màxima temperatura en graus que poden haver són de 37ºC i el
mínim són 27ºC. El que fan al Cosmocaixa per adaptar els organismes al seu ambient natural és que plogui cada 15 minuts.
El riu Amazones té fins a 15 mil afluents que hi vessen les seves aigües sent doncs, el sistema hídric més gran del món. Els Andes són una serralada situada a Sud-Amèrica.
A
la selva tropical hi ha dues estacions la SECA i la HUMIDA. A
l’ època humida l’ aigua pot pujar de 10 a 15 metres d’alçada.
L'ecosistema es divideix en diferents capes o estrats:
La
capa dominant és l’ emergent. Es troba a uns 50- 70 m d'altura.
Dosel-
Està
entre 30-50 metres d’ alçada a aquesta capa hi ha molta
fotosíntesi perquè dóna molt de sol i les fulles fan de “panels
solars”.
Sotabosc-
està
sota 30 metres de la Dosel, hi arriba molt poca llum ,fins a un
13%-15%.
Els
vegetals tenen unes fulles molt grosses per captar tota la llum
possible.
Sòl
– Arriba
un 2% de llum. En aquesta capa hi ha molta matèria orgànica i es produeix la seva descomposició.
AMENACES
DE LA SELVA
Només queda un 54% de selva sense alterar per l'home.Està amenaçada per diferents motius: caça d’ animals,
mines d’or, gas, petroli, tal.la d'arbres ...
LA SELVA AMAZÒNICA ÉS EL PULMÓ DEL PLANETA
Es
diu que es el pulmó del planeta perquè genera un 20% de O2 que trobem a la nostra atmosfera i que és tan important per a la respiració de molts éssers vius.
A la selva amazònica trobem un 70% de plantes amb propietats anticancerígenes i un 90% de
plantes medicinals.
FAUNA I FLORA DE LA SELVA AMAZÒNICA
Mono
aranya
Tamarindo
Ossos
formiguers
Llúdrigues
Dofí
roig amazònic
Piranyes
(a l’ estació seca les piranyes són més perilloses.)
Capibara : rossegadors més grans del món, li agrada nedar i menja aliments
aquàtics. Les femelles són més grans que els mascles. Normalment
viuen en manada.
Pirarucú : el peix d’ aigua dolça més gran del món, mesura fins a 3 metres
i pot pesar 200 kg. Menja animals petits.
Anaconda : estrangula les seves presses fins que es moren. Pot mesurar fins a 12
metres i pesar 270 kg.
Granota
fletxa :són molt verinoses, amb el seu verí es poden matar fins a
100 persones.
Caiman : depredador de la selva.
Hevea : arbre de 40 metres d’ alçada, el seu tronc fabrica làtex.
Cautxú : arbre que “plora” .
Ceiba : arbre de 70 metres, és l’ arbre dominant.
Marc Roig,Àngel Martínez i Arnau Luque.( 1r ESO B )
divendres, 27 de gener del 2017
SCARAMOUCHE, EL MUSICAL
ENTREVISTA
“El espectáculo Scaramouche
fue divertido y entretenido”
Hoy
tenemos el placer de presentaros a Gemma Álvaro, una estudiante de
primero delaESO de la Escola Mare de Déu de la Salut de Sabadell, que
ayer fue a ver lacomediamusical Scaramouche y que hoy
la comentará aquí, para nosotros.
E: ¡Buenos días Gemma!
G: ¡Buenos días!
E: Voy a hacerte
una serie de preguntas sobre el musical Scaramouche. ¿Qué te pareció el espectáculo?
G: El espectáculo a mí me pareció de lo más
divertido y entretenido.
E: La función duró aproximadamente dos horas y media, ¿se
te hizo larga en algún momento?
G: Sí, antes del entreacto, pensaba que nunca
acabaría.
E: ¿Qué parte te
gustó más, de la obra?
G: La parte donde, lamentablemente, matan a
Scaramouche.
( …
)
Mabel Merino
Marc Herrero, “impacta más”
El pasado
lunes Marc Herrero, un alumno brillante de l’Escola Mare de Déu de la Salut,
nos concedió una entrevista.
Entrevistador: ¿Qué le ha parecido el argumento del musical Scaramouche?
Marc: Muy
correcto, estaba muy completo. Es para
todos los gustos y aficiones.
Entrevistador: ¿Considera
imprescindible que los actores dominen la esgrima?
Marc: Si lo enfocas en la época en la que está
basada la historia, lo veo necesario.
Entrevistador: ¿Qué le pareció el decorado y su movimiento?
Marc: El trabajo era evidente y tiene un impacto
visual considerable.
( … )
Entrevistador: Y con esta pregunta damos por finalizada la
entrevista. Muchas gracias por su
información.
Marc: No hay
de que, ha sido un placer.
Al
finalizar la entrevista, Marc se dirige a su casa a estudiar para su próximo
examen, ya que se ha puesto como objetivo sacar un diez.
Ángel Martínez
Clara Marcet, “me gustó”
( … )
Entrevistador: ¿Cuál es la parte que más te gustó
de la función?
Clara: Cuando el hermano gemelo de Scaramouche se reencuentra con su padre
después de salir de la prisión.
Entrevistador: ¿Se te hizo muy larga la
función?
Clara: Sí, pero como me gustó, no se me hizo pesada.
( … ) Àlex
Carmona
Alicia Blanco, “¡Se me hizo eterno!”
(
… )
Entrevistadora: ¿Cuál fue tu primera impresión
cuando te dijeron que irías a ver el musical Scaramouche?
Alicia: Mi primera impresión fue que sería un musical
entretenido, pero que no me gustaría mucho. Cuando finalizó el musical me quedé
sorprendida, porque la obra me encantó, y además aprendí mucho.
(
… ) Berta
Marchán
Scaramouche,
un musical genial
( … )
¿Te ha
gustado la coreografía?
La coreografía me ha gustado mucho
porque estaba muy trabajada. Se ha visto
en el escenario el esfuerzo realizado durante meses.
¿Recomendarías
este musical a cualquier persona o a alguien en particular?
Lo recomendaría a cualquier persona,
concretamente a gente con un gusto exquisito.
( … ) Marc Herrero
Subscriure's a:
Missatges (Atom)