divendres, 3 de març del 2017

Tot pot ser un joc, dissenyem jocs de taula.


Tot pot ser un joc, no hi ha excusa per avorrir-se i la imaginació es torna una eina imprescindible per divertir-se. Des de l'àrea de Tecnologia hem volgut dissenyar un joc de taula amb coses que teníem a casa per ser llançades a les escombraries. Qui ens podia dir que moltes coses que podem reciclar tornen a tenir vida i un valor afegit. Aquesta ha estat la nostra oportunitat de jugar i sobretot d'aprender.





dimecres, 1 de febrer del 2017

SORTIDA A SITGES












 

 











Avui, 24 de gener, l’alumnat de 1r de l’ESO ens hem desplaçat a Sitges en autocar, per visitar el Centre d’Estudis del Mar, on hem realitzat tres activitats relacionades amb els animals marins de la zona i el seu entorn
                                                                                          Paula Felices


Activitat a la platja
Hem anat a la platja i hem recollit alguns éssers vius i d’altres ja morts com crancs , petxines o estrelles i hem descobert fets curiosos sobre els animals de mar.  A més, el monitor ens ha dit que seria bo que recollíssim part de la brossa que anàvem trobant; així  que la platja ha quedat més neta quan nosaltres hem marxat.
                                                                                    Judith Albarracín


Vídeo
Hem vist un vídeo molt interessant i hem après que...
Al Nècton hi viu una gran diversitat d’espècies que fan molts quilòmetres buscant aliment, com taurons i peixos.
El Plàncton té poca esperança de vida.
Al Bentos hi ha els éssers que són al costat de les roques i el sòl.
La Zonació és la part de les oques que mulla l’aigua.
(...)
La Posidònia oceànica viu en llocs sorrencs ben il.luminats.  La seva funció és formar microhàbitats. La contaminació, les àncores dels vaixells i la construcció de ports fan desaparèixer la posidònia.
                                                                 Gerard Illàzquez i Carles González


Quan hem acabat, hem dinat en un parc proper al recinte en què hem fet les activitats.  Els professors deixat una franja horària prou extensa per a l’esbarjo.  Finalment hem tornat a l’escola, puntuals, amb l’autocar.
                                                                                   Paula Felices

dilluns, 30 de gener del 2017

VISITA AL COSMOCAIXA



      El passat 16 de desembre els alumnes de 1r d'ESO van visitar el museu de Cosmocaixa en una sortida organitzada des de l'àrea de Ciències Experimentals. L'objectiu de la mateixa era complementar els continguts treballats a classe des d'una vessant més pràctica, ja que el museu és un espai viu que permet als alumnes veure, tocar, olorar... és a dir submergir-se en la ciència en directe. Amb aquesta idea, van poder seguir el taller " Sortir de l'aigua" on es podia apreciar les adaptacions dels organismes en la seva colonització del medi terrestre; van poder explorar lliurement la sala d'Exposició Permanent amb totes les seves activitats variades i finalment van visitar el Bosc Inundat com a exemple d'ecosistema. 

   Aquí teniu alguna de les coses que els nens/es van aprendre.


LA SELVA AMAZÒNICA
L'ECOSISTEMA
La selva Amazònica, en anglès Rainforest. Séstén  fins a 4 milions de km2. Es troba dins dels següents països : Perú, Brasil, Colòmbia, Equador, Guaianes, Veneçuela i Guinea Equatorial. La màxima temperatura en graus que poden haver són de 37ºC i el mínim són 27ºC. El que fan al Cosmocaixa per adaptar els organismes al seu ambient natural és que plogui cada 15 minuts. 
El riu Amazones té fins a 15 mil afluents que hi vessen les seves aigües sent doncs, el sistema hídric més gran del món. Els Andes són una serralada situada a Sud-Amèrica.
A la selva tropical  hi ha dues estacions la SECA i la  HUMIDA. A l’ època humida l’ aigua pot pujar de 10 a 15 metres d’alçada.
L'ecosistema es divideix en diferents capes o estrats:
La capa dominant és l’ emergent. Es troba a uns 50- 70 m d'altura.
Dosel- Està entre 30-50 metres d’ alçada a aquesta capa hi ha molta fotosíntesi perquè dóna molt de sol i les fulles fan de “panels solars”.
Sotabosc- està sota 30 metres de la Dosel, hi arriba molt poca llum ,fins a un 13%-15%. Els vegetals tenen unes fulles molt grosses per captar tota la llum possible.
SòlArriba un 2% de llum. En aquesta capa hi ha molta matèria orgànica i es produeix la seva descomposició.
AMENACES DE LA SELVA
Només queda un  54% de selva sense alterar per l'home.Està amenaçada per diferents motius:  caça d’ animals, mines d’or, gas, petroli, tal.la d'arbres ...
LA SELVA AMAZÒNICA ÉS EL PULMÓ DEL PLANETA
Es diu que es el pulmó del planeta perquè genera un 20% de O2 que trobem a la nostra atmosfera i que és tan important per a la respiració de molts éssers vius. 
A la selva amazònica trobem un 70% de plantes amb propietats anticancerígenes i un 90% de plantes medicinals. 
FAUNA  I FLORA DE LA SELVA AMAZÒNICA 
Mono aranya
Tamarindo
Ossos formiguers
Llúdrigues
Dofí roig amazònic
Piranyes (a l’ estació seca les piranyes són més perilloses.)
Capibara : rossegadors més grans del món, li agrada nedar i menja aliments aquàtics. Les femelles són més grans que els mascles. Normalment viuen en manada.
Pirarucú : el peix d’ aigua dolça més gran del món, mesura fins a 3 metres i pot pesar 200 kg. Menja animals petits.
Anaconda : estrangula les seves presses fins que es moren. Pot mesurar fins a 12 metres i pesar 270 kg.
Granota fletxa :són molt verinoses, amb el seu verí es poden matar fins a 100 persones.
Caiman : depredador de la selva.
Hevea : arbre de 40 metres d’ alçada, el seu tronc fabrica làtex.
Cautxú : arbre que “plora” .
Ceiba : arbre de 70 metres, és l’ arbre dominant.
Marc Roig,Àngel Martínez i Arnau Luque.( 1r ESO B )










divendres, 27 de gener del 2017

SCARAMOUCHE, EL MUSICAL

ENTREVISTA



“El espectáculo Scaramouche fue divertido y entretenido”

       Hoy tenemos el placer de presentaros a Gemma Álvaro, una estudiante de primero  delaESO de la Escola Mare de Déu de la Salut de Sabadell, que ayer fue a ver lacomediamusical Scaramouche y que hoy la comentará aquí, para nosotros.
E: ¡Buenos días Gemma!
G: ¡Buenos días!
E:  Voy a hacerte una serie de preguntas sobre el musical Scaramouche.  ¿Qué te pareció el espectáculo?
G:  El espectáculo a mí me pareció de lo más divertido y entretenido.
E: La función duró aproximadamente dos horas y media, ¿se te hizo larga en algún momento?
G:  Sí, antes del entreacto, pensaba que nunca acabaría.
E:  ¿Qué parte te gustó más, de la obra?
G:  La parte donde, lamentablemente, matan a Scaramouche.
( … )                                                                                                Mabel Merino


Marc Herrero, “impacta más”

El pasado lunes Marc Herrero, un alumno brillante de l’Escola Mare de Déu de la Salut, nos concedió una entrevista.
Entrevistador: ¿Qué le ha parecido el argumento del musical Scaramouche?
Marc:  Muy correcto, estaba muy completo.  Es para todos los gustos y aficiones.
Entrevistador:  ¿Considera imprescindible que los actores dominen la esgrima?
Marc: Si lo enfocas en la época en la que está basada la historia, lo veo necesario.
Entrevistador: ¿Qué le pareció el decorado y su movimiento?
Marc: El trabajo era evidente y tiene un impacto visual considerable.
( … )
Entrevistador: Y con esta pregunta damos por finalizada la entrevista.  Muchas gracias por su información.
Marc:  No hay de que, ha sido un placer.
Al finalizar la entrevista, Marc se dirige a su casa a estudiar para su próximo examen, ya que se ha puesto como objetivo sacar un diez.
                                                                                                    Ángel Martínez


                                                    Clara Marcet, “me gustó”
( … )
Entrevistador: ¿Cuál es la parte que más te gustó de la función?
Clara: Cuando el hermano gemelo de Scaramouche se reencuentra con su padre después de salir de la prisión.
Entrevistador:  ¿Se te hizo muy larga la función?
Clara: Sí, pero como me gustó, no se me hizo pesada.
( … )                                                                                            Àlex Carmona
Alicia Blanco, “¡Se me hizo eterno!”
( … )
Entrevistadora: ¿Cuál fue tu primera impresión cuando te dijeron que irías a ver el musical Scaramouche?
Alicia:  Mi primera impresión fue que sería un musical entretenido, pero que no me gustaría mucho. Cuando finalizó el musical me quedé sorprendida, porque la obra me encantó, y además aprendí mucho.
( … )                                                                                                          Berta Marchán

Scaramouche, un musical genial
( … )
¿Te ha gustado la coreografía?
La coreografía me ha gustado mucho porque estaba muy trabajada.  Se ha visto en el escenario el esfuerzo realizado durante meses.
¿Recomendarías este musical a cualquier persona o a alguien en particular?
Lo recomendaría a cualquier persona, concretamente a gente con un gusto exquisito.
( … )                                                                                      Marc Herrero